Klubmesterskaber for kite- og windsurfere.

Lørdag d. 6/10 var der lagt an til de første officielle klubmesterskaber for kite- og windsurfere. En dag der var set frem til et stykke tid….

Desværre var det også lykkedes os at planlægge klubmesterskaberne samme dag som der var planlagt omrigger- og oprydningsdag. Det beklager vi og lover at det ikke sker næste år!

Som sagt var der set frem til en hel dag med surfing og konkurrence. Der var planlagt skippermøde kl. 10.00 og kapsejlads fra kl. 11.00. En plan vejrguderne skød i sænk allerede fredag aften, hvor en vejrudsigt der lovede 2-4 m/sek. udskød det hele 4 timer.

Lørdag mødte 17 forventningsfulde, og MEGET optimistiske, surfere op ved sejlklubben. Desværre var der stadig ingen vind og det hele måtte udsættes igen. I første omgang en time. En øvelse vi måtte igennem flere gange i løbet af lørdag eftermiddag. Samtidig måtte vi lægge øre til en del drillerier fra sejlerne…… Og selvom det sled på optimismen hos de fleste, var 16 mand klar da der kom vind ved 17 tiden.

Første start gik kl. 17.30 og der blev sejlet i 3 klasser: Kite, folkeræs (freeride) og Slalom.

I kiteklassen havde vi 4 deltager, og der var lagt op til et drabeligt opgør mellem Riber junior og senior. Som da også var de første kitere ved første mærke, her blev opgøret en anelse for drabeligt da junior valgte at fravige sin vigepligt og sejlede senior ned – med sammenfiltrerede liner til følge, en lille times tid i vandet inden begge var reddet i land og så en halv aften med at filter linerne ud igen. Med Riber og Riber ude af konkurrencen skulle klubmesterskabet gå til enten Thomas eller Simon. Og da Thomas efter at have vendt forkert om alle mærker i alle sejladser valgte at diskvalificerer sig selv, blev Simon klubmester i kiteklassen. Et stort tillykke til Simon J

I folkeræs stillede 6 mand til start. Og der blev sejlede to sejladser. Da Kasper T og Simon N hver løb med en første og en anden plads måtte der en tiebreake til. Derfor satte de to af sted på en ekstra runde på banen lige før det sidste dagslys forsvandt. Der var spænding om udfaldet til få meter før målstregen hvor Kasper fik overtaget og kom i mål som den første klubmester i folkeræs. Simon blev toer og på en meget flot 3. plads kom Jonas, en af vores dygtige juniorsurfere. Rigtigt godt gået af ham! Også et stort tillykke til både Kasper, Simon og Jonas J.

Der var også 6 mand til start i slalomklassen. Her lagde Martin hårdt ud med en sejr, men gik så desværre ned på kondition, Søren snuppede sejren i anden sejlads. I tredje sejlads gik sejren til Glenn. Så med tre forskellige vindere måtte det afgøres af placeringerne i de øvrige sejladser. Her viste Søren sig for stærk for det øvrige felt. Til trods for at han i første sejlads startede med sit finnecover på og i tredje sejlads kom rigtigt skidt fra start pga. noget forvirring omkring vigepligt, fik han sejlet sig godt frem i placeringerne og endte som klubmester. På 2. pladsen kom Klaus efter en flot og stabil indsats på lånt udstyr, mens Glenn måtte tage til takke med 3. pladsen.

Efter en hurtig afrigning og et knap så hurtigt bad skulle der festes. Koner, kærester og 3 sejler ankom til Messen i højt humør. Stævnelederen bød velkommen og delte pokaler og præmier ud til vinderne, dommeren (Jeppe, tak for indsatsen!) og Gro for at være det mødrende ophav til Jonas J!
Herefter gik vi til bords. Vi havde en fantastisk fest som varede, ikke helt til den lyse morgen, men ud på de meget små timer. En enkelt sejler måtte sande at det er en dårlig idé at drikke om kap med en surfer, med heldigvis kunne hans gast sejle ham hjem i seng
J.
Alt i alt en super god dag, hvor et par surfere oven i købet nåede at hjælpe med oprydning og vinterklargøring om formiddagen. Tak til vejrguderne for den mulighed!

Lars

Så meget vind havde surferne desværre ikke til deres stævne ....

.... men så kan man da låne, og håbe på bedre vind til næste år!