Tirsdags arbejde efter formiddagskaffen i klubhuset.

Det ugentlige møde tirsdag formiddag bliver brugt til andet end at drikke kaffe, spisen brød og snak om verdenssituationen.

Tirsdag den 4. oktober var der særligt lavvande og fra klubhuset kunne vi se en masse synlige genstande dukke op på havbunden. Iført gummistøvler begav 6 mand sig ud i vandet for at besigtige disse genstande.

Det viste sig at være diverse tunge genstande, der tidlige var brugt som anker / mooring (fortøjning af jolle på svaj i vandet). Vi besluttede at de skulle fjernes.

Af genstande der blev fjernet, kan nævnes betonklods, fælg fra lastbil, meget tung metalcylinder, støbejerns radiator m.m. og alle forsynet med ankerkæde eller tov.

For at få de helt tunge genstande op blev tovet på ophalerspillet forlænget og spillet taget i brug.
Vi håber at vort arbejde vil forhindre at en båd bliver skadet. Vinterbaderne må dog forberede sig på koldt badevand, da vi har fjernet den gamle radiator ude i havet.

Hilsen fra det arbejdende tirsdagshold
W4896
Poul Erik