Indbydelse til COWI-cup i Vejle

for

Zoom8, Feva, Tera og ABC-optimister

Arrangør:                        Sejlklubben Neptun Vejle

Hvem:                             Stævnet henvender sig til begyndere/yngre sejlere i de forskellige bådklasser samt sejlere, der har skiftet bådtype.

Hvor:                              Jollehavnen, Strandvejen 185, 7120 Vejle Øst.

Program lørdag:              Kl.  8:30     Bureau åbner i klubhuset. Registrering og udlevering af sejladsbestemmelser.

Kl.  9:20     Skippermøde for ledsagebåde

Kl. 09:30     Skippermøde for alle.

Kl. 10:25     Første varselssignal

Det tilstræbes, at der ikke bliver startet efter kl. 16.00.

Antal sejladser:               Max 5 sejladser

1. Deltagere og tilmelding
1.1 Dette stævne er åben for:

·         Zoom8

·         Feva

·         Tera

·         A-optimister

·         B-optimister

·         C-optimister

1.2 Både, som opfylder betingelserne for at deltage (min. 3 i hver klasse), kan tilmeldes på www.snv.dk (Jolle, stævnetilmelding) senest den 15. september 2008. Ved senere tilmelding forhøjes indskud med 50 kroner.

2. Indskud
• 100 kr. for enmandsjoller
• 200 kr. Feva

Indskuddet betales ved registrering i bureauet i klubhuset.

3. Sejladsbestemmelser
Sejladsbestemmelserne udleveres ved registrering og opslåes på den officielle opslagstavle ved bureau.

4. Regler
4.1. Der sejles efter ISAF’s kapsejladsregler for 2009-2012, DS-sejladsbestemmelser inkl. Skandinavisk Sejlerforbunds og Dansk Sejlunions forskrifter. For C-Optimister informeres om forenkling af regler ved skippermødet.
4.2. Reglerne er ændret således:
• Indledningen til Del 4 ændres, så kravet om redningsvest gælder generelt, når der kapsejles.
• Regel 40.1 ændres således at alle deltagere til enhver tid skal være iført redningsvest eller andet tilstrækkeligt personligt opdriftsmiddel
• Regel 35 og A4 ændres, så både, der ikke fuldfører inden for 20 minutter efter første båd, noteres ”ikke fuldført”.
• Regel 61.3 og 62.2 ændres, så protestfristen, der er 60 minutter, både gælder for protester og anmodning om godtgørelse fra både samt for protester fra kapsejladskomité og protestkomité.
• Regel A4 ændres således: Både, der starter senere end fire minutter efter startsignalet, noteres ”ikke startet”.
• Regel 78 er for B- og C-Optimister ændret således, at Optimist joller eller Optimistlignende joller kan deltage uden gyldigt klassebevis i henhold til den vedhæftede tilladelse ”Tilladelse til kapsejlads uden krav om gyldigt klassebevis for Optimist joller”.
De præcise formuleringer af ændringerne vil fremgå af sejladsbestemmelserne.

5. Pointgivning
5.1. Der anvendes lavpointsystemet
5.2. Hvis der optræder pointlighed anvendes regel A8.
5.3. Hvis færre end 4 sejladser gennemføres, vil en båds pointsum i serien være lig med summen af bådens point fra hver sejlads.
5.4. Hvis der er blevet gennemført 4 eller flere sejladser, vil en båds pointsum i serien være summen af bådens point fra hver sejlads fratrukket dens dårligste point.

6. Præmier
Der er præmier til hver tredje startende båd, dog max. 10 præmier i hver sejlkategori.

7. Ansvarsfraskrivning
Deltagerne deltager i stævnet på deres egen risiko. (Se regel 4, Beslutning om at deltage). Den arrangerende myndighed påtager sig ikke noget ansvar for materielskade, personskade eller dødsfald, der opstår som følge af eller før, under eller efter stævnet.

8. Forsikring
Hver deltagende båd skal være omfattet af en gyldig tredjeparts ansvarsforsikring med en dækning på mindst kr. 5 000 000.- pr. stævne eller tilsvarende i anden valuta.
Gyldigt forsikringsbevis skal dokumenteres ved registrering. Hvis en deltager ikke kan dokumentere gyldigt forsikringsbevis, vil deltageren blive udelukket fra at deltage.

9. Registrering
Alle både skal være registreret i bureau inden kl. 09.30.

10. Ledsagebåde
Både, som hører til holdledere, trænere og andre ledsagere, skal indgå i nødberedskabet. Under kapsejlads må ledsagebåde på intet tidspunkt være tættere på en kapsejlende båd end 50 m.

Ledsagebåde registreres i bureauet.
Det forventes, at alle personer ombord i ledsagebådene går foran som et godt eksempel og bærer redningsvest, så snart havnen forlades.

10. Offentliggørelse af resultater
Ved tilmelding accepteres at resultatlister offentliggøres på Internet.

11. Yderligere information
14.1 Yderligere information fås ved henvendelse til Michael Faubel, mail adresse:
jolle@snv.dk