Optimist – Feva

Afvikling af træning
Før sejlads
17.30  Træneren søger for der låses op til jolleskur og benzinskur.
Trænerne mødes uforstyrret for at planlægge aftenens sejllads.

Imens klædes om og jollerne klargøres af sejlere og forældre.

17.45 Vi mødes på pladsen.
Trænerne fordeler joller og ledsagebåde
Vi hjælpes ad med at sætte ledsagebådene i vandet, tjekke benzin, bøjer tovværk mm
De sejlere der skal have hjælp, hjælpes med at få jollerne i vandet og trukket op på stranden – alt klart.

18.00 Skippermøde. Alle har deres sejlertøj og svømmeveste på.

Efter sejlads

Hjælpere og trænere på ledsagebåde sørger for at  motorer, benzintanke, bøjer, tovværk mm kommer på plads i skuret.
Sejlerne og hjælpere får skyllet joller samt evt. sejl, rigger af og får alt på rette plads i skuret.

20.00 Senest – skippermøde

20.30

Træneren kontrollerer at klubhuset er pænt og ryddeligt, at der ikke er efterladt grej på jollepladsen, at alt er i benzinskuret og låser af.
De træningsaftener hvor der skal pakkes til stævner må det ikke forsinke skippermødet.

Ingen er færdige før skippermødet er afsluttet, og alle har rigget af og ryddet op.
Alle venter med at tage hjem til der siges ”Tak for i aften”.

Der sejles 2 gange om ugen i perioderne maj til juli og august til oktober. I skoleferien aftales det hvor længe vi sejler.

Der er badefaciliteter i klubhuset for de af sejlerne der ønsker at benytte disse.
Toiletterne findes ligeledes i klubhuset.

april 2009