Hjerting Posten har haft nedenstående omtale af HBS Optimist klubmesterskaberne:

Klubmesterskab for Optimister

Cheftræner Karin Lindquist og træner Bruno Malzard, Ho Bugt Sejlklub, skriver om klubmesterskabet for Optimister den 20. september 2007:

Klubmesterskabet blev afviklet i dejligt vejr, dog kom der en regnbyge med meget vind, lige før vi skulle starte, og det var lidt for meget vind for de yngste børn.

Men heldigvis klarede det op, og vinden aftog til 6 s/m (sekundmeter). B-optimisterne gennemførte fire sejladser, hvor de var helt enige om placeringerne – hver enkelt fik den samme placering i alle sejladser. C-optimisterne gennemførte tre sejladser.

Optimisterne er i gang med at få diplomer fra Dansk Sejlunion, hvor der er nogle discipliner, som de skal gennemføre for at få diplomet. En af disciplinerne er at lægge båden stille op imod vinden og lægge til ved en bro. Så er det jo dejligt, at vi netop har fået en bro, hvor vi kan øve denne disciplin.

Resultater for B-optimister:
Vinder blev Louise Fahnø, nr. 2 Emma Malzard og nr. 3 Juliana Jørgensen.

Resultater for C-optimister (nybegyndere):
Vinder blev Thor Højrup Madsen, nr. 2 Janus Krag, nr. 3 Jeppe Nielsbæk og nr. 4 Asmus Nielsen.

Vinderne fik guld- sølv- og bronzepokaler. Desuden fik de overrakt flotte sponsorpræmier, flisjakker, hatte og tasker, fra Palby Marine og Esvagt.

Ved den nye badebro kan Optimisterne øve sig i at lægge båden til. Det er en af de discipliner, der kræves for at få diplomet.
På billedet ses fra Venstre Emma (nr.2), i Midten ses Louise (nr.1 med pokal og vandrepokal) og til højre ses Juliana (nr.3)