Afsnit for sejl- og motorbådsfolk

på messerne i Varde i juni

Sidste år præsenterede bl.a. hesteejere, jægere, sportsfiskere og faldskærmsudspringere deres interesser på fritidsmessen i Varde den anden fredag-lørdag i juni. De kommer igen i år på en endnu større fritidsmesse, som også får et afsnit for sejl- og motorbåde.

Ho Bugt Sejlklub med klubhus i Hjerting stiller op med optimistjoller for de yngste, Hobie Cat-katamaranbåde for sejlsportsfolk, som kan lide fart, og Wayfarer familiejoller, også kaldet den fattige mands yacht.

Garvede sejlere vil på udstillingen fortælle om, hvordan man kommer i gang med at sejle med vinden som drivmiddel - også, hvis det er surfbrættet, der har interesse.

På en nabostand viser Hvide Sande Båd- & Motorservice joller og motorer samt andet grej for folk med lyst til at kunne færdes på vandet - også på steder, hvor sejlsport ikke er mulig, f. eks. i store dele af Varde Å-systemet.

Friluftsfolk og firhjulstrækkere

En anden nyhed på årets udstillinger er en stand med firhjulstrukne biler. Det er firmaet KIA fra Esbjerg, der har tilmeldt sig. Det sker bl.a. ud fra tesen, at hvis der er noget, som forener landmænd, bådfolk, hestefolk og naturnydere med interesse for jagt og sportsfiskeri, er det firhjulstrækkere.

Fritidsmessen holdes sammen med en erhvervsmesse og Varde Dyrskue fredag 10. og lørdag 11. juni.

Du kan følge med i oplysninger der kommer på www.skuemesse-varde.dk

Wayfarer-jolle for fulde sejl en frisk dansk sommerdag.