Den første onsdagssejlads i 2003

Det var med store forventninger, at 6 – 7 besætninger mødte frem til årets første onsdagssejlads.
Dommeren var klar, følgebådene var næsten klare, himlen var klar og de fleste joller var klare. Kapsejladskomitéens gedigne forarbejde, og vinteraftnernes mentale forberedelser og fitness træning, de nye medlemmer, ja, alt og alle skulle stå sin første prøve denne aften.

Der skete så det, at vinden, som ellers er vor ven, desværre ikke var klar, men helt udeblev.
Det medførte udsættelse af sejladsen og naturligvis en masse snak. Det gav også lejlighed til, at vi fik tid til at klargøre endnu flere joller, så de blev ship shape.
Efter nogen tid kunne de spilere, som var sat oppe på land fyldes lidt af den lette aftenbrise.
Klokken var efterhånden så mange, at vi begyndte at snakke om at aflyse, da brisen ikke kunne drive jollerne mod strømmen, som nu løb stærkt.

Aftenens sejlads blev endeligt aflyst og i stedet for vind kom der en herlig regnbyge.
Dommeren pakkede følgebåden og grejet til den sammen, og vi valgte at trække op i klubhuset. Dog kunne Ebbe og Jørgen ikke nære sig for en tur, da der langt ude i bugten var kattepoter på vandet, som kunne tyde på lidt kommende krusning. Man kunne jo altid håbe!
De to drønede hurtigt med strømmen nedover og udad, men lidt senere kom der vind til at fylde spiler og endnu senere, da det var blevet næsten mørkt kunne de ligefrem få fart i båden.

I klubhuset var der hygge og de sædvanlige løgnehistorier. Der blev snakket meget om forårets kap- og tursejladser.
Pinseturen på Ringkøbing Fjord blev gennemsnakket, da mange gerne vil deltage – i hvert fald nogle af dagene, hvilke man jo sagtens kan, hvis der også er andre planer som skal tilgodeses.

Efter nogen tid i klubhuset kom Jørgen og Ebbe op i klubhuset. De var drivvåde – ikke af at vælte, det gør man jo ikke i vindstille – de havde fået en byge med 25 mm regn på 20 minutter.

Næste onsdag er der atter kapsejlads og igen er der en dommer klar til at styre søslagets gang.

På billederne herunder kan man tydeligt se, at alle er tændte og humøret højt.

W 3364