Bestyrelsesmøde den 8 Oktober 2003  hos Tage.

Bestyrelsesmedlemmer : Poul-Erik, Jørgen, Tage og Karin. Afbud Jens-Peter.

1. Referat fra sidste bestyrelsesmøde den 3 juni 2003 blev godkendt.

Punkt. 6  Poul Erik har ikke deltaget i mødet med Optimistafdelingen, vedr. klare linjer for, hvordan optimistafdelingen skal fungere.

Punkt. 13 Aktivitetskalenderen er på nettet.

Punkt. 16 Jollevognene er ikke kommet endnu. Der er usikkerhed om de kommer overhovedet.

1. Regnskabet blev godkendt.

Budgetforslag til næste sæson blev gennemgået.

1. Surf/sejl udvalget er nu så langt med projektet, at de ikke kan komme videre før medlemmerne bliver hørt om deres mening, om en evt. kommende sammenlægning med Esbjerg Surfklub.

Tegningerne af det nye klubhus er blevet tegnet af kommunen. Og det næste skridt vil nu være, at vi skal til at søge om projektet kan godkendes hos kommunen.

Derfor foreslår udvalget, at der afholdes informationsmøde for medlemmerne, samt surfklubbens medlemmer den. 13.11.2003 kl. 19.00 et ubestemt sted.

Formålet med dette informationsmøde vil være:

·        At medlemmerne får lejlighed til at se og høre, hvad udvalget har arbejdet med og hvor vi står i dag.

·        Der vil blive opsat fordele og ulemper for en evt. sammenlægning.

·        Udvalget vil få lejlighed til at høre medlemmernes vurdering og mening om projektet.

·        Medlemmerne fra de to klubber vil få mulighed for at hilse på hinanden.

·        Sejlklubbens medlemmer vil på dette møde blive informeret, således at de kan stemme om en evt. sammenlægning med surfklubben til den kommende generalforsamlingen.

Indkaldelse til dette møde vil blive sendt til alle medlemmer.

4.      Orientering fra formanden

·        Poul Erik er startet på Idrætslederuddannelsen. En uddannelse, der er udbudt i samarbejde med Esbjerg Idrætsforbund og Kursuscenter Vest, som løber over vinteren. I den forbindelse godkendte bestyrelsen udgifterne på kr. 375,-

·        Alle bestyrelsesmedlemmerne blev tilbud at deltage i et foredrag på Hovedbibliotektet. Temaet hedder: ” Hvor galt kan det gå”. Tage Kristensen deltager, samt Poul Erik Viuff.

·        Der har været nogle uheldige episoder i forbindelse med køb af materiel i den forgangne sæson, og vi må i den forbindelse indskærpe, at det kun er udvalgsmedlemmerne, der kan købe materiel til klubben. Og at bestyrelsen i samme forbindelse bliver informeret om det, inden købet finder sted.

·        Vi har også i denne sæson erfaret, at vi bliver nødt til at lave om på procedurerne, hvis medlemmerne laver skader på klubbådene, som de selv har forårsaget, således at bestyrelsen bliver informeret før skaden udbedres af forsikringsmæssige årsager.

·        Formanden orienterede ligeledes om, at alle klubbens medlemmer kan få rabat på optil 10-20 % på Falck produkter gennem Dansk Sejlunion.

5.      Planlægning af Standerstrygning. Klubbådene skal på havnen, og der er arbejde på klubhuset osv. PE laver en arbejdsliste.

6.      Indkaldelse til Generalforsamling sørger Tage for.

6.3     Ny bestyrelse.

Jens Peter ønsker ikke genvalg.

Karin ønsker ikke genvalg.

Jørgen er på genvalg.

Tage er på genvalg.

Poul Erik er på genvalg.

6.4     Poul Erik står at finde en dirigent.

6.5     Tage køber øl / vand.

7.      Der er krav om at der skal være livredder når vi svømmer på Vestervangskolen. Derfor tilbydes alle de medlemmer, der måtte have interesse i at benytte svømmehallen i vinterhalvåret livredderprøve.

8.      Køb af motor, vi køber en 15 hk 4 taksmotor.

9.      Der har i denne sæson været en del problemer med at klubbens jolletrailere ikke er blevet kørt tilbage i havnelokalerne efter brug.

Dette har betydet en del ekstra arbejde for Tage, som er kontaktmand, hvilket ikke er acceptabelt.

Bestyrelsen må derfor kraftigt opfordre medlemmerne om at overholde de regler der gælder for lån af trailer.

10.  Forslag til evt stativ til kajakker tages op i den ny bestyrelse.

11.  Næste møde er den 3 November klokken 19.00 i klubhuset.

Referant Karin.